Zato je Isus
morao umrijeti okrutnom mučeničkom smrću?
Motivacija za izradu ovog članka izrasla je iz iskustva da velika većina
ljudi (bilo da se izjanjava vjernicima ili ne) često ne zna dati smisleni
odgovor na ovo iznimno vano pitanje...
Odgovori koji se mogu čuti tipa "umro je za grijehe svijeta" ili "umro
je da bi pokazao koliko nas voli" dobro zvuče, ali prečesto se staje samo
na tome bez pokuaja temeljitijeg razumijevanja. Odgovor koji se obično dobije
od Jehovinih svjedoka jeste taj da je Isus dao svoj savreni ljudski ivot kao
naknadu za savreni Adamov ivot i time omogućio ljudima da se mogu pokazati dostojni
ivota u raju na zemlji (ili 144.000 u nebu).
Ne elim reći da osobno imam konačno razumijevanje to se zaista dogodilo na tom kriu, no ovdje prije svega elim izloiti to
Biblija, koja je i primarni izvor ove teme, govori o tome. Stoga mislim da moe
biti korisno i ispovjedajućim vjernicima da svoja uvjerenja preispitaju s
biblijskim svjedočanstvom, ali i onima koji se
izjanjavaju da ne vjeruju, da barem imaju pravu informaciju i samim time da bi
mogli donijeti kompetentniji sud po toj temi.
Zamislite ovu situaciju.
ime, dragi obiteljski čovjek, vraća se doma umoran s posla.
Jedva čeka da u toplom obiteljskom krugu dobije okrijepu od
napora i stresa na poslu. Već planira kako će sa
svojim sinom zahaklati koarîcu.
No, kada dolazi doma opaa irom otvorena vrata i razbijen
prozor. Utrčava u kuću, a tamo ga dočekuje okantan
prizor.
Njegov sin lei u lokvi krvi, a zamaskirani razbojnik bori se
s njegovom enom.
Trenutnom nadnaravnom snagom skoči na razbojnika i
savladava ga... Dolazi policija i odvodi razbojnika u
pritvor...
Nakon izvjesna vremena razbojniku se sudi. On priznaje krivnju i sudac
proglaava presudu:
"Istina je sve to vam se stavlja na teret:
umorstvo i razbojstvo iz koristoljublja i prema zakonu zasluujete najstrou
presudu - smrtu kaznu.
Ali, budući da vam je ao zbog vaeg postupka, a i ja
sam milosrdan sudac pun ljubavi, oslobađam vas svake krivnje. Slobodni ste."
Je li ovo bilo pravedno suđenje? to
ime misli o tome?
ime daje izjavu novinarima: "Ovo je nečuveno! Podnijet ćemo albu i tubu
na Vrhovni sud jer za sudnicom sjedi sudac gori od
zlikovca koji mi je ubio sina."
A to je s pravdom?
Svima je jasno koliko je u ovoj izmiljenoj priči ova
presuda nepravedna i koliko taj sudac nije ni
pravedan, ni milosrdan ni pun ljubavi (kako sam za sebe kae).
No, stvar je u tome da mnogi ljudi misle da je Bog upravo takav sudac!
Barem u slučaju kada bude sudio njima ili npr. njima dragoj osobi (koju su nedavno izgubili).
Netko će sada moda upitati: "Ali, ne pie li u
Bibliji da je Bog ljubav?"
Istina, ali Bog je i svet i pravedan i Njegova ljubav
ne moe biti nepravedna, kao u slučaju onog suca. U Bibliji također pie da se
Bog gnua onoga koji opravdava krivog i onoga tko
osuđuje pravednog.
Bog koji ne moe biti nepravedan, odnosno Bog koji je uvijek usklađen sa svojim karakterom, mora osuditi onoga tko se ogrijeio o
Njegov zakon - bilo "malo i rijetko" (kao "ja i ti") ili
"puno i često" (kao "tvoj susjed" ili Hitler).
U Edenu, Adamu i Evi bio je dovoljan jedan grijeh (i to naizgled ne tako velik)
da budu izbačeni iz Raja i udaljeni od Boje
prisutnosti.
U Bibliji pie da je plaća za grijeh smrt i to je duhovni
zakon koji je u skladu s Bojim pravednim karakterom. I to ne samo
fizička smrt (naime, Adam i Eva taj dan nisu umrli), već duhovna smrt vječno
odvojenje od Boga i njegove ljubavi i milosti.
Svi mi smo kroz ivot nagomilali mnoge male i velike grijehe.
No, ako ćemo se uspoređivati sa svojim susjedima,
moda se nećemo osjetiti u neprilici. Ali pravedni Bog te
nae propuste ne moe previdjeti, niti ih pomesti pod tepih. Kako je Abraham
rekao Bogu: "Zar da ni Sudac svega svijeta ne radi pravo?" (Postanak 18:25)
Izaija koji je vjerojatno bio najbolji i najsvetiji čovjek svoga doba, kada je
u viziji stao pred Boje prestolje izrekao je u očaju ove riječi: "Jao meni, propadoh, jer čovjek sam
nečistih usana, u narodu nečistih usana prebivam, a
oči mi vidjee Kralja, Jahvu nad Vojskama!" (Izaija 6:5)
On koji je ivio najmoralnijim ivotom u svome narodu i koji je po Bojem
poslanju korio one koji su činili nepravdu, suočen s Bojom svetoću, prvu
stvar koju uočava je da je on sam taj koji je pred Bogom grean i onaj nad kime
visi pravedni Boji sud.
Ako je tako slučaj s Izaijom, imamo li onda ti i ja
ikakve anse pred takvim Bogom?
Ostavljaju li Boja svetost i pravednost prostora Njegovoj
ljubavi?
U ovoj naizgled bezizlaznoj situaciji, Bog je u svojoj
Ljubavi providio rjeenje. I to rjeenje koje će
uzveličati upravo te dvije njegove karakteristike do neslućenih razmjera.
Isus, Sin Boji, Bog sam, doao je iz čistoće i svetosti Neba na ovaj prljavi, posrnuli planet, među ljude koji ga ne
trae, koji su bunovni prema njemu, i koji peru svoju savjest "dobrim
djelima".
On, čist i sveti Kralj, rodio se u najvećoj bijedi u pilji sa
stokom, u siromanoj provincijskoj obitelji i s drutvenom stigmom da se ne zna
tko mu je otac.
30 godina bio je pokoran svojim nesavrenim zemaljskim
roditeljima jer je elio vriti Očevu volju.
Tada je stupio u javnu slubu, čineći dobro i učeći
ljude dobru.
Blisko se druio s onima najprezrenijima u drutvu: carinicima, bludnicima,
gubavcima...
I iako je sam bio bezgrean i savren, nikome od njih
grenika nije bilo neugodno u njegovom drutvu.
Nikada nije traio, niti je mario za slavu od ljudi.
Kada su ga htjeli zakraljiti, on je otiao od njih.
(Ivan 6:15 )
Kad bi nekoga izliječio ili učinio neko čudo, bilo mu
je vano da nitko ne zna za to jer nije elio da ga znaju po tome. Njegova su čuda bila djela suosjećanja prema onima koji su u
potrebi, a ne elja da zadivi mase.
Na kraju, bliski prijatelj ga izdaje, ostali ga naputaju i
niječu da su imali veze s njim.
Biva lano optuen, nepravedno osuđen, ismijavan, premlaćen... i umire
najokrutnijom i najsramotnijom smrću u ono doba - viseći gol na
rimskom kriu.
No, kakve to veze ima s Bojom pravednoću i Njegovom
ljubavi?
Taj Isus, jedini čovjek koji je hodao ovom planetom bez
grijeha, umire najokrutnijom smrću. Je li to bio splet nesretnih
okolnosti koje su poremetile Boji plan?
Dan-dva prije nego će biti ubijen Isus je znao to ga
čeka i izrekao je ove riječi: "Dua mi je
sada potresena i to da kaem? Oče, izbavi me iz ovoga časa?
No, zato dođoh u ovaj čas! Oče,
proslavi ime svoje!" (Ivan 12:27)
Isus je upravo radi te smrti na kriu i doao na ovaj
svijet.
U noći prije nego to će ga uhititi bio je u molitivi
u Getzemanskom vrtu podno Maslinske gore. Drhtao je kao list, od očajničke molitve Ocu, a znoj na čelu mu se pretvorio u
krv. Molio je: "Oče! Ako
hoće, otkloni ovaj kale od mene. Ali
ne moja volja, nego tvoja neka bude!" (Luka 22:42)
No, volja Očeva bila je da pođe tim putem i on je to
prihvatio bez prigovora i bez elje za osvetom prema ljudima koji će ga
razapeti.
No, neto je ovdje jako čudno.
Kako to da Isus, Sin Boji, drće kao slabić gledajući na
fizičku smrt na kriu?
Zar nisu tisuće i tisuće krćana u narednim stoljećima ili na
rimske krieve i u arene pred lavove s pjesmom na usnama, a ipak ovdje začetnik
njihova spasenja pred kriem drće kao zadnji slabić.
to je zaista bilo u tom kaleu koji je Otac pruio Sinu da ga ispije do dna?
Evo samo dva primjera gdje se spominje Boji kale i to je u njemu:
"Jer je u Jahvinoj ruci pehar
pun vina pjenuava, začinjena mirisnim travama; iz njega on napaja, do taloga će ga iskapiti i ispiti svi zlotvori svijeta." (Psalam 75:9)
"...pit će vino gnjeva Bojega,
nerazvodnjeno, natočeno već u čai srdbe njegove!" (Otkrivenje 14:10)
Kada je Petar ustao da ga mačem brani od
vojnika koji su ga sa Judom doli uhititi, Isus mu kae:
"Stavi mač u korice! Zar moda da ne pijem kale koji mi prui Otac?" (Ivan 18:11)
Kale pravednog Bojeg gnjeva na grijeh i one koji ga
počinjaju, bio je pruen Isusu.
On, jedini koji je bio bez grijeha, uvijek čist i svet, morao je uzeti grijehe
moje i tvoje na sebe i s njima doći, ne pred Poncija
Pilata ili idovski sanhedrim, već pred svetog, pravednog i svemogućeg Boga
koji mora taj grijeh osuditi po pravdi - smrću!
Isus se u Getzemanskom vrtu nije bojao ni Jude, ni
Rimljana, ni bičevanja, ni čavala, ni drvenog kria... On je drhtao pri pomisli
na pravedni i gnjevni Boji suda nad grijehom koji će
uzeti na sebe.
I taj sud je započeo kada se u podne tama nadvila na
zemlju i kada je Isus na kriu uzviknuo: "Boe moj, Boe moj! Zato si me ostavio?"
Ovo je jedino mjesto u Novom zavjetu gdje se Isus obraća Bogu s
"Boe", do tada uvijek ga je oslavljao s "Oče". Taj grijeh
koji je uzeo na sebe, slomio je savreno zajednitvo
koje je od vječnosti imao s Ocem. I taj Bog ga je sada sudio
za grijehe svijeta. Bog ga je tada sudio za ubojstva nevinih, za
trgovinu robljem, za pedofiliju, za drogiranje, za dilanje droge, za 9/11, za
sve gnusne i odvratne stvari koje smo počinili i za sve bijele lai i sitne
utaje poreza... Za sve to Isus je morao poloiti račun, i silne bujice
pravednog Bojeg gnjeva na sve one grijehe, prele su
preko njega. Tada je Isus zaista proivljavao pakao odvojenost od Očeva lica i suočen sa Bojim gnjevom na grijeh.
No, tri sata kasnije Isus je uzvikno "Svreno je!".
Ispio je kale Bojeg gnjeva do zadnje kapi. Boja pravda je
zadovoljena. I na kraju opet se obraća Ocu:
"Oče, u tvoje ruke predajem duh svoj."
Njegovo mrtvo tijelo bilo je poloeno u grob i nakon tri dana
Bog ga je uskrsnuo od mrtvih, na taj način potvrđujući da je pravda zaista
zadovoljena na kriu!
Pitanje za nas je: to ćemo napraviti sa svojim
grijesima?
Hoćemo li se pokuavati iskupljivati za njih dobrim djelima ili
religioznoću po naoj mjeri, hoćemo li ih zanemarivati, hoćemo li Boga
zamiljati kao dobrog starog senilnog djedicu koji će nas potapati po
leđima...
Ili ćemo priznati: ako Bog zaista jest svet i
pravedan, onda je pred njim na grijeh toliko velik da će nas otjerati od
njegove prisutnosti. Tada ćemo priznati da sami sebe
ne moemo iskupiti, nego ćemo predati Isusu sav teret svoga grijeha da on plati
i za nas.
Zar je to tako jednostavno?
Apostoli, kada su govorili ovu Radosnu vijest ljudima,
govorili su im da se pokaju, tj. okrenu od
svojih grijeha i da vjeruju.
Bog je sve providio, i sada nitko vie ne mora pred pravedni
Boji sud.
Ne mora - ali naalost ipak mnogi će doći pred Boga sa
svojih grijesima jer se zbog ponosa nisu podloili Njemu i Njegovom rjeenju za
njaveći problem svakog čovjeka.
Ako zaista eli Boga (ali pravog Boga, a ne sliku
koju si ljudi sami stvaraju o Bogu) i ako se eli rijeiti tereta grijeha koji
te čini krivim pred Njim, za tebe je Bog providio rjeenje. Iskazao
ti je toliku ljubav da je dao svog ljubljenog Sina da plati za tvoj grijeh i
makne svu tvoju krivicu i da moe imati nesmetano zajednitvo s Njim po Isusu.
No, jedini je uvjet da se pokaje i odrekne svoga grijeha i da vjeruje u to
da je Isus zaista umro za tebe i platio i tvoj dug na
onom sramotnom kriu.
Na tom kriu
poljubile su se pravednost i ljubav.
Ako eli znati to Bog misli o tvom grijehu - pogledaj na
kri.
Ako eli znati koliko te Bog ljubi - pogledaj na
kri.
"Tko vjeruje u Sina, ima vječni
ivot; a tko neće da vjeruje u Sina, neće vidjeti ivota; gnjev Boji
ostaje na njemu." (Ivan 3:36)
"Zaista, zaista, kaem vam: tko
slua moju riječ i vjeruje onomu koji me posla, ima ivot
vječni i ne dolazi na sud, nego je preao iz smrti u ivot." (Ivan 5:24)
Da - reći će, ali pisali su po Duhu Svetomu, ali opet - pisali su je ljudi (i mijenjali dosta toga prevođenjem ali i namjernim izobličavanjem). Npr. Bog u SZ je gotovo hladnokrvni ubojica - okrutan, divljački Bog prepun osvete i mrnje. U NZ je već dosta blai i vie progovara o LJUBAVI i MILOSRĐU. Međutim, opet nam svoje viđenje prenose ljudi, idovi koji su ivjeli u okrutnim vremenima tako da je primjetan utjecaj tog vremena na njihovo pisanje.
Međutim, zato ne bi Bog bio i Bog ljubavi i Milosrđa? Naime, ako nije to - onda nema smisla ni On ni nae postojanje. Tj. On postaje samom sebi svrha - nije nas trebao ni stvarati, pogotovo ako je znao koliko smo nesa
. . .
(vidi cijeli komentar)
klik
Jehovini svjedoci jedino se dre toga da ona znači samo stup.
No,riječ stauros je u vrijeme kad je pisan NZ mogla označavati i kri u obliku slova T. Zanimljivo je kako JS imaju lingvistički argument i argument da je kri poganski simbol, a istovremeno zanemaruju biblijski argument.
Naime Toma u Ivanu 20:25 govori:
On im odvrati: "Ako ne vidim na njegovim rukama biljeg čavala i ne stavim svoj prst u mjesto čavala, ako ne stavim svoju ruku u njegov bok, neću vjerovati."
On spominje čavle (u mnoini) koji su bili zabiveni u njegove ruke, dok se na ilustracijama SK redovito vidi jedan čavao zaboden u obje spojene ruke iznad glave.
Osim toga Matej govori da je pločica s natpisom (kralj idovski) zabijena Is
. . .
(vidi cijeli komentar)
Hvala